Tips aandelen sector luxe-artikelen
Oddo Securities verwacht geen trendbreuk in de omzetontwikkeling bij luxe-artikelen. De effectenbank komt met zowel koop- als verkooptips voor de sector.
Oddo Securities meent dat uit statistisch materiaal blijkt dat de verkoop van luxe-artikelen over een langere reeks van kwartalen een goede indicator is van de verkoopcijfers in een aankomend kwartaal.
Daaruit concludeert Oddo dat zich in het tweede kwartaal geen trendbreuk heeft voorgedaan vergeleken met het eerste kwartaal. De effectenbank voorziet derhalve een omzetgroei van 8 à 9%, op basis van constante wisselkoersen. De Verenigde Staten en Japan zullen de groei in het tweede kwartaal dragen en de fakkel overnemen van de zwakke markten in Azië en Europa.
Azië heeft vele jaren een sterke groei gekend, maar die lijkt de laatste maanden te stagneren. Het tweede halfjaar wordt daarom interessant, want dan zal blijken of Azië in een fase zit van achterblijvende groei gedurende een langere periode. Ook in Europa is de vraag slap.
Onder meer toeristen besteden minder geld aan luxe-artikelen. Oddo beoordeelt de fabrikanten van luxeartikelen onder andere op basis van hun geografische spreiding en assortiment.
De bank tipt Christian Dior, Kering, LVMH, Richemont en Swatch. Burberry en Hermès International staan op 'verkopen'.
Oddo Securities meent dat uit statistisch materiaal blijkt dat de verkoop van luxe-artikelen over een langere reeks van kwartalen een goede indicator is van de verkoopcijfers in een aankomend kwartaal.
Daaruit concludeert Oddo dat zich in het tweede kwartaal geen trendbreuk heeft voorgedaan vergeleken met het eerste kwartaal. De effectenbank voorziet derhalve een omzetgroei van 8 à 9%, op basis van constante wisselkoersen. De Verenigde Staten en Japan zullen de groei in het tweede kwartaal dragen en de fakkel overnemen van de zwakke markten in Azië en Europa.
Azië heeft vele jaren een sterke groei gekend, maar die lijkt de laatste maanden te stagneren. Het tweede halfjaar wordt daarom interessant, want dan zal blijken of Azië in een fase zit van achterblijvende groei gedurende een langere periode. Ook in Europa is de vraag slap.
Onder meer toeristen besteden minder geld aan luxe-artikelen. Oddo beoordeelt de fabrikanten van luxeartikelen onder andere op basis van hun geografische spreiding en assortiment.
De bank tipt Christian Dior, Kering, LVMH, Richemont en Swatch. Burberry en Hermès International staan op 'verkopen'.