Updates

Aandelen Nederland

Adyen

Advies
houden
Aandelen Nederland

Besi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
houden
Aandelen Nederland

Allfunds

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Randstad

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Nederland

JDE Peet's

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Netflix

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

LVMH

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Alfen

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Rio Tinto

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

BHP

Advies
houden
Aandelen Nederland

Vastned Retail

Advies
houden
Aandelen Nederland

Unibail-Rodamco Westfield

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
houden
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Nederland

Air France-KLM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Heijmans

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Flow Traders

Advies
houden
Aandelen Nederland

Sligro

Advies
kopen
Aandelen Nederland

HAL Trust

Advies
kopen

Updates

Aandelen Nederland

Adyen

Advies
houden
Aandelen Nederland

Besi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
houden
Aandelen Nederland

Allfunds

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Randstad

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Nederland

JDE Peet's

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Netflix

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

LVMH

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Alfen

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Rio Tinto

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

BHP

Advies
houden
Aandelen Nederland

Vastned Retail

Advies
houden
Aandelen Nederland

Unibail-Rodamco Westfield

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
houden
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Nederland

Air France-KLM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Heijmans

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Flow Traders

Advies
houden
Aandelen Nederland

Sligro

Advies
kopen
Aandelen Nederland

HAL Trust

Advies
kopen
Opinie Beleggers Belangen, 16 aug 2013 14:50

Nintendo moet gamer terugwinnen

0 0 Leestijd ongeveer

Société Générale zou graag zien dat Nintendo weer ‘cool’ wordt. Daarvoor moeten de prijzen omlaag.

Verschillende Japanse bedrijven presenteerden de afgelopen weken sterke kwartaalcijfers, waaronder Nintendo. In het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar zag het bedrijf de omzet op jaarbasis stijgen met 3,8% tot ¥81,5 mrd. Daarnaast rapporteerde Nintendo een winst van ¥8,6 mrd, waar dit een jaar eerder nog een verlies was van ¥17,2 mrd. De goede cijfers waren vooral te danken aan de relatief lage koers van de yen, die door diverse monetaire maatregelen van de Bank of Japan is gedaald en de export heeft opgestuwd.

Antwoord op concurrentie

De onderliggende prestaties van Nintendo laten namelijk een ander beeld zien, concludeert Société Générale (SG). De Franse bank stelt vast dat Nintendo niet in staat is om de concurrentie van repliek te dienen. De Wii U-console is goedkoper dan zijn tegenstrevers, maar consumenten in vooral Europa en Australië kiezen liever voor Microsoft’s Xbox of Sony’s Playstation 3. Het afgelopen kwartaal verkocht Nintendo in totaal 160.000 Wii U’s, waarvan 90.000 in Japan, 60.000 in de VS en 10.000 in Europa en Australië.Maar niet alleen het vlaggenschip van Nintendo heeft het moeilijk. SG wijst erop dat de Nintendo DS 'tot pulp geslagen' wordt door de opkomst van mobiele games voor smartphones en tablets. Maar ondanks de vooralsnog tegenvallende verkopen houdt Nintendo vast aan zijn doelstelling om in het hele boekjaar 9 miljoen Wii U-consoles te verkopen.

Société Générale adviseert Nintendo om zijn prijzen voor kerstmis nog verder te verlagen om zo de verkopen te stimuleren. Daarnaast zou de bank graag zien dat het bedrijf een deel van de winst gebruikt om betere (en goedkopere) games te bedenken, om op deze manier de concurrentie met mobiele games aan te gaan. Want Japan kan volgens Société Générale weliswaar met stimuleringsmaatregelen zijn concurrentiepositie verbeteren, het kan er niet voor zorgen dat Japanse producten weer ‘cool’ worden. 

Verschillende Japanse bedrijven presenteerden de afgelopen weken sterke kwartaalcijfers, waaronder Nintendo. In het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar zag het bedrijf de omzet op jaarbasis stijgen met 3,8% tot ¥81,5 mrd. Daarnaast rapporteerde Nintendo een winst van ¥8,6 mrd, waar dit een jaar eerder nog een verlies was van ¥17,2 mrd. De goede cijfers waren vooral te danken aan de relatief lage koers van de yen, die door diverse monetaire maatregelen van de Bank of Japan is gedaald en de export heeft opgestuwd.

Antwoord op concurrentie

De onderliggende prestaties van Nintendo laten namelijk een ander beeld zien, concludeert Société Générale (SG). De Franse bank stelt vast dat Nintendo niet in staat is om de concurrentie van repliek te dienen. De Wii U-console is goedkoper dan zijn tegenstrevers, maar consumenten in vooral Europa en Australië kiezen liever voor Microsoft’s Xbox of Sony’s Playstation 3. Het afgelopen kwartaal verkocht Nintendo in totaal 160.000 Wii U’s, waarvan 90.000 in Japan, 60.000 in de VS en 10.000 in Europa en Australië.Maar niet alleen het vlaggenschip van Nintendo heeft het moeilijk. SG wijst erop dat de Nintendo DS 'tot pulp geslagen' wordt door de opkomst van mobiele games voor smartphones en tablets. Maar ondanks de vooralsnog tegenvallende verkopen houdt Nintendo vast aan zijn doelstelling om in het hele boekjaar 9 miljoen Wii U-consoles te verkopen.

Société Générale adviseert Nintendo om zijn prijzen voor kerstmis nog verder te verlagen om zo de verkopen te stimuleren. Daarnaast zou de bank graag zien dat het bedrijf een deel van de winst gebruikt om betere (en goedkopere) games te bedenken, om op deze manier de concurrentie met mobiele games aan te gaan. Want Japan kan volgens Société Générale weliswaar met stimuleringsmaatregelen zijn concurrentiepositie verbeteren, het kan er niet voor zorgen dat Japanse producten weer ‘cool’ worden.