Omzet LVMH valt tegen
De prestaties van Mode & Leer tellen zwaar doordat de omzet van die divisie ruim een derde van de totaalomzet beslaat. Volgens ons zijn er twee oorzaken voor de tegenvaller. De eerste is dat het toerisme naar Frankrijk is geraakt door de terroristische aanslagen in Parijs. De tweede is dat LVMH wellicht in delen van de wereld de prijzen van de divisieproducten niet heeft verhoogd in het kader van het gelijk trekken van prijzen. Overigens, ook in Azië liepen de zaken nog niet als gewenst. Zo presteerden de toeristenwinkels in Hongkong en Macao nog niet goed. Daar staat overigens veel toeristenomzet in Japan tegenover. De autonome omzetgroei van LVMH in de VS, Europa en Japan was met 6 tot 7% goed; die in Azië daalde met 2%.
Bij de overige divisies excelleerden Parfum & Cosmetica, Horloges & Juwelen en Wijn & Spiritualiën met een autonome omzetgroei van 6 tot 7%. In de laatste twee divisies is minder sprake van het aanspreken van oude voorraden door klanten, zoals in 2015.
De geringe tegenvaller bij de eerstekwartaalomzetupdate weerhoudt ons er niet van ons koopadvies te handhaven. De k/w van 17,2 en de verwachte winstgroei van meer dan 10% maken LVMH tot een aantrekkelijke belegging.