Updates

Aandelen Nederland

Avantium

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Amazon

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Acomo

Advies
houden
Aandelen Nederland

SIF

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Walmart

Advies
verkopen
Advies Jaap Barendregt, 20 apr 2016 17:18

Carrefour toont over de hele linie verbetering

0 0 Leestijd ongeveer

Met de Franse hypermarkten en China kent het bedrijf twee zwakke plekken, die in dit kwartaal licht verbeterden. De k/w van het bedrijf is met 15,5 dan ook terecht lager dan die van Ahold (17,3). We gaan daarom niet verder dan 'houden'.

De eerstekwartaalomzetcijfers waren licht beter dan de markt had verwacht. Carrefour heeft problemen bij de hypermarkten in thuisland Frankrijk, maar wist de autonome daling (in dit geval de omzetontwikkeling zonder benzineverkoop en met dezelfde hoeveelheid verkoopdagen) tot 0,6% te beperken. De supermarkten en andere verkoopkanalen compenseerden die neergang, waardoor Frankrijk per saldo op een autonome groei van 0% uitkwam, op €10,7 mrd. De groei moest uit het buitenland komen, met +5,3% naar €9,3 mrd. Carrefour is in Europa onder meer actief in Spanje, Italië en België, in Latijns-Amerika in Brazilië en Argentinië en in Azië in China en Taiwan. De totale autonome kwartaalomzetgroei kwam daardoor uit op 3,1%, naar €20 mrd.

Bekijk de detailpagina van Carrefour

In Europa bedroeg de autonome groei 3,2%, met in Italië en Spanje respectievelijk 4,5% en 3,4% groei. Ook de andere Europese landen kenden groei. In Latijns-Amerika was de autonome groei met 13,5% excessief: in Brazilië was zij 9,9% en in Argentinië 23,6%. Brazilië vormt er met ongeveer 75% de grootste markt. Gezien de groei van 8,4% een jaar geleden, was die 9,9% knap te noemen. Azië toonde met circa -5% herstel; over 2015 was de daling nog bijna 10%. Carrefour richt zich in China nu meer op het niet-voedingssegment en e-commerce.

Lees ook: China speelt Carrefour parten

De eerstekwartaalomzetcijfers waren licht beter dan de markt had verwacht. Carrefour heeft problemen bij de hypermarkten in thuisland Frankrijk, maar wist de autonome daling (in dit geval de omzetontwikkeling zonder benzineverkoop en met dezelfde hoeveelheid verkoopdagen) tot 0,6% te beperken. De supermarkten en andere verkoopkanalen compenseerden die neergang, waardoor Frankrijk per saldo op een autonome groei van 0% uitkwam, op €10,7 mrd. De groei moest uit het buitenland komen, met +5,3% naar €9,3 mrd. Carrefour is in Europa onder meer actief in Spanje, Italië en België, in Latijns-Amerika in Brazilië en Argentinië en in Azië in China en Taiwan. De totale autonome kwartaalomzetgroei kwam daardoor uit op 3,1%, naar €20 mrd.

Bekijk de detailpagina van Carrefour

In Europa bedroeg de autonome groei 3,2%, met in Italië en Spanje respectievelijk 4,5% en 3,4% groei. Ook de andere Europese landen kenden groei. In Latijns-Amerika was de autonome groei met 13,5% excessief: in Brazilië was zij 9,9% en in Argentinië 23,6%. Brazilië vormt er met ongeveer 75% de grootste markt. Gezien de groei van 8,4% een jaar geleden, was die 9,9% knap te noemen. Azië toonde met circa -5% herstel; over 2015 was de daling nog bijna 10%. Carrefour richt zich in China nu meer op het niet-voedingssegment en e-commerce.

Lees ook: China speelt Carrefour parten

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.

Verder lezen?

Blijf dagelijks op de hoogte van het laatste beleggingsnieuws. Ontdek Beleggers Belangen nu vanaf €11,50 per maand. Bent u nieuw en wilt u eerst meer informatie? Klik dan hier! 

 Bekijk onze abonnementen hier!
Meer uitleg over inloggen? Lees de FAQ