Updates

Aandelen Internationaal

Microsoft

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Philips

Advies
houden
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Adyen

Advies
houden
Aandelen Nederland

Besi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
houden
Aandelen Nederland

Allfunds

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Randstad

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Nederland

JDE Peet's

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Netflix

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

LVMH

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Alfen

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Rio Tinto

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

BHP

Advies
houden
Aandelen Nederland

Vastned Retail

Advies
houden
Aandelen Nederland

Unibail-Rodamco Westfield

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
houden
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Nederland

Air France-KLM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

BAM

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Heijmans

Advies
kopen

Actueel advies

Advies Jaap Barendregt, 20 apr 2016 11:55

L’Oréal verrast in het eerste kwartaal

0 0 Leestijd ongeveer

Het bedrijf voorziet een omzetgroeiversnelling gedurende 2016. Dat geldt dan vooral voor de divisies Actieve Cosmetica en Professionele Producten. Met een k/w van 26 is het aandeel echter aan de prijs. We blijven dus bij ons houdadvies voor L'Oréal.

L'Oréal  ging in 2016 voortvarend van start. In het oog springt vooral de snelle stijging van de autonome omzet (zonder buitengewone posten en wisselkoerseffecten) bij de divisie Consumentenproducten, de 'gewone' make-up-, haar- en huidverzorgingsproducten van de merken L'Oréal Paris, Maybelline en Garnier. Die omzet steeg met 3,9%. Over heel 2015 was dat 2,5% geweest en in het eerste kwartaal van 2015 1,7%. Deze cijfers zijn belangrijk omdat de divisie met €3,1 mrd ongeveer de helft van de kwartaalomzet van het bedrijf binnen brengt. Grotere groeiers zijn de divisies L'Oréal Luxe (+5,5%) en Actieve Cosmetica (+4,5%), maar die kenden in vorige kwartalen een nog hoger omzettoename. Ook bij de divisie Professionele Producten (voor kappers) is het wel eens harder omhoog gegaan (+2,5%). De autonome omzet van alle divisies samen steeg met 4,2% en de totale omzet met 1,7%, naar €6,6 mrd.

Bekijk de detailpagina van L’Oréal

De groeiversnelling bij Consumentenproducten kwam vooral uit Noord-Amerika, waar de totale autonome omzet met 4,3% steeg, tegen 3,5% over heel 2015 en 2,4% in hetzelfde kwartaal van vorig jaar. In West-Europa was dit 2%. De Franse thuismarkt stagneert zelfs. West-Europa maakt ongeveer eenderde van de omzet uit. De opkomende markten zijn met 40% belangrijker. Zij groeiden met 6,1% voortvarend, ondanks stagnatie in het belangrijke Hongkong.

Lees ook: L'Oréal in impasse

L’Oréal  ging in 2016 voortvarend van start. In het oog springt vooral de snelle stijging van de autonome omzet (zonder buitengewone posten en wisselkoerseffecten) bij de divisie Consumentenproducten, de ‘gewone’ make-up-, haar- en huidverzorgingsproducten van de merken L’Oréal Paris, Maybelline en Garnier. Die omzet steeg met 3,9%. Over heel 2015 was dat 2,5% geweest en in het eerste kwartaal van 2015 1,7%. Deze cijfers zijn belangrijk omdat de divisie met €3,1 mrd ongeveer de helft van de kwartaalomzet van het bedrijf binnen brengt. Grotere groeiers zijn de divisies L’Oréal Luxe (+5,5%) en Actieve Cosmetica (+4,5%), maar die kenden in vorige kwartalen een nog hoger omzettoename. Ook bij de divisie Professionele Producten (voor kappers) is het wel eens harder omhoog gegaan (+2,5%). De autonome omzet van alle divisies samen steeg met 4,2% en de totale omzet met 1,7%, naar €6,6 mrd.

Bekijk de detailpagina van L’Oréal

De groeiversnelling bij Consumentenproducten kwam vooral uit Noord-Amerika, waar de totale autonome omzet met 4,3% steeg, tegen 3,5% over heel 2015 en 2,4% in hetzelfde kwartaal van vorig jaar. In West-Europa was dit 2%. De Franse thuismarkt stagneert zelfs. West-Europa maakt ongeveer eenderde van de omzet uit. De opkomende markten zijn met 40% belangrijker. Zij groeiden met 6,1% voortvarend, ondanks stagnatie in het belangrijke Hongkong.

Lees ook: L’Oréal in impasse

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.

Verder lezen?

Blijf dagelijks op de hoogte van het laatste beleggingsnieuws. Ontdek Beleggers Belangen nu vanaf €10,75 per maand. Bent u nieuw en wilt u eerst meer informatie? Klik dan hier! 

 Bekijk onze abonnementen hier!
Meer uitleg over inloggen? Lees de FAQ