Walt Disney weet te bekoren
Het media- en amusementsbedrijf wist te bekoren. De k/w van 18,2 blijft aantrekkelijk gezien het normale patroon van nettowinststijging van meer dan 10% per jaar: 'kopen'.
Bekijk de detailpagina van Disney
De ogen waren bij de tweedekwartaalcijfers vooral gericht op de prestaties bij de Mediadivisie (kabel-tv, tv-stations en programmamakers). Na het eerste kwartaal zetten beleggers de koers van Disney flink lager uit angst voor minder kijkers (door de groei van video-on-demand zoals van Netflix) en dus minder advertentie-inkomsten. Dit keer reageerde de beurs welwillend, hoewel seizoensinvloeden de cijfers onvergelijkbaar maakten met die van vorig jaar. De totaalomzet van Disney steeg met 4%, naar $13 mrd, vooral door de Filmdivisie. Het operationeel resultaat nam met 10% toe, tot $3,8 mrd. Dit kwam vooral door de kabel-tv-onderdelen (!) en Film. Disney heft de kleine videospellenactiviteiten op. De kosten hiervoor beperkten de nettowinststijging tot 1,5%, naar $2,1 mrd. Bij een k/w van 18,2 en gezien de doorgaans hogere winststijging handhaven wij ons koopadvies.