Maak een account aan en switch eenvoudig tussen jouw favoriete magazines

Updates

Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
word abonnee
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
word abonnee
Aandelen Nederland

ING

Advies
word abonnee
Aandelen Nederland

ASR

Advies
word abonnee
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
word abonnee
Aandelen Nederland

NN Group

Advies
word abonnee
Aandelen Nederland

Fagron

Advies
word abonnee
Aandelen Nederland

Avantium

Advies
word abonnee
Aandelen Internationaal

Amazon

Advies
word abonnee
Aandelen Nederland

Acomo

Advies
word abonnee
Aandelen Nederland

SIF

Advies
word abonnee

Actueel advies

Advies Jaap Barendregt, 12 mei 2016 14:27

Walt Disney weet te bekoren

1 0 Leestijd ongeveer 2 minuten

e bknefiv aD egd ieemre ow g ka i a in njt t 0-m n efl ap 2m rt tot spa ee vln rs. n:ans et d le wor. bj kt' b jk%kegeomupnH t r m ii inneos/jt'o rha n i8e 1ek rze jt e ter veawnanta1 n, aas nied

De ogen waren bij de tweedekwartaalcijfers vooral gericht op de prestaties bij de Mediadivisie (kabel-tv, tv-stations en programmamakers). Na het eerste kwartaal zetten beleggers de koers van Disney flink lager uit angst voor minder kijkers (door de groei van video-on-demand zoals van Netflix) en dus minder advertentie-inkomsten. Dit keer reageerde de beurs welwillend, hoewel seizoensinvloeden de cijfers onvergelijkbaar maakten met die van vorig jaar. De totaalomzet van Disney steeg met 4%, naar $13 mrd, vooral door de Filmdivisie. Het operationeel resultaat nam met 10% toe, tot $3,8 mrd. Dit kwam vooral door de kabel-tv-onderdelen (!) en Film. Disney heft de kleine videospellenactiviteiten op. De kosten hiervoor beperkten de nettowinststijging tot 1,5%, naar $2,1 mrd. Bij een k/w van 18,2 en gezien de doorgaans hogere winststijging handhaven wij ons koopadvies.

Bekijk de detailpagina van Disney

De ogen waren bij de tweedekwartaalcijfers vooral gericht op de prestaties bij de Mediadivisie (kabel-tv, tv-stations en programmamakers). Na het eerste kwartaal zetten beleggers de koers van Disney flink lager uit angst voor minder kijkers (door de groei van video-on-demand zoals van Netflix) en dus minder advertentie-inkomsten. Dit keer reageerde de beurs welwillend, hoewel seizoensinvloeden de cijfers onvergelijkbaar maakten met die van vorig jaar. De totaalomzet van Disney steeg met 4%, naar $13 mrd, vooral door de Filmdivisie. Het operationeel resultaat nam met 10% toe, tot $3,8 mrd. Dit kwam vooral door de kabel-tv-onderdelen (!) en Film. Disney heft de kleine videospellenactiviteiten op. De kosten hiervoor beperkten de nettowinststijging tot 1,5%, naar $2,1 mrd. Bij een k/w van 18,2 en gezien de doorgaans hogere winststijging handhaven wij ons koopadvies.

Bekijk de detailpagina van Disney

Verder lezen?

Blijf dagelijks op de hoogte van het laatste beleggingsnieuws. Ontdek Beleggers Belangen nu vanaf €11,50 per maand. Bent u nieuw en wilt u eerst meer informatie? Klik dan hier! 

 Bekijk onze abonnementen hier!
Meer uitleg over inloggen? Lees de FAQ