Updates

Aandelen Nederland

Aegon

Advies
houden
Aandelen Nederland

Euronext

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Ahold Delhaize

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Walt Disney

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

AB Inbev

Advies
houden
Aandelen Nederland

Heijmans

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Kendrion

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Pfizer

Advies
houden
Aandelen Nederland

Aperam

Advies
kopen
Aandelen Nederland

TKH

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Apple

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

Linde

Advies
houden
Aandelen Nederland

Vopak

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Arcadis

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Nestlé

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Alphabet

Advies
houden
Aandelen Nederland

Heineken

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Home Depot

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Microsoft

Advies
verkopen

Actueel advies

Advies Jaap Barendregt, 12 mei 2016 14:27

Walt Disney weet te bekoren

0 0 Leestijd ongeveer

Het media- en amusementsbedrijf wist te bekoren. De k/w van 18,2 blijft aantrekkelijk gezien het normale patroon van nettowinststijging van meer dan 10% per jaar: 'kopen'.

De ogen waren bij de tweedekwartaalcijfers vooral gericht op de prestaties bij de Mediadivisie (kabel-tv, tv-stations en programmamakers). Na het eerste kwartaal zetten beleggers de koers van Disney flink lager uit angst voor minder kijkers (door de groei van video-on-demand zoals van Netflix) en dus minder advertentie-inkomsten. Dit keer reageerde de beurs welwillend, hoewel seizoensinvloeden de cijfers onvergelijkbaar maakten met die van vorig jaar. De totaalomzet van Disney steeg met 4%, naar $13 mrd, vooral door de Filmdivisie. Het operationeel resultaat nam met 10% toe, tot $3,8 mrd. Dit kwam vooral door de kabel-tv-onderdelen (!) en Film. Disney heft de kleine videospellenactiviteiten op. De kosten hiervoor beperkten de nettowinststijging tot 1,5%, naar $2,1 mrd. Bij een k/w van 18,2 en gezien de doorgaans hogere winststijging handhaven wij ons koopadvies.

Bekijk de detailpagina van Disney

De ogen waren bij de tweedekwartaalcijfers vooral gericht op de prestaties bij de Mediadivisie (kabel-tv, tv-stations en programmamakers). Na het eerste kwartaal zetten beleggers de koers van Disney flink lager uit angst voor minder kijkers (door de groei van video-on-demand zoals van Netflix) en dus minder advertentie-inkomsten. Dit keer reageerde de beurs welwillend, hoewel seizoensinvloeden de cijfers onvergelijkbaar maakten met die van vorig jaar. De totaalomzet van Disney steeg met 4%, naar $13 mrd, vooral door de Filmdivisie. Het operationeel resultaat nam met 10% toe, tot $3,8 mrd. Dit kwam vooral door de kabel-tv-onderdelen (!) en Film. Disney heft de kleine videospellenactiviteiten op. De kosten hiervoor beperkten de nettowinststijging tot 1,5%, naar $2,1 mrd. Bij een k/w van 18,2 en gezien de doorgaans hogere winststijging handhaven wij ons koopadvies.

Bekijk de detailpagina van Disney

Verder lezen?

Blijf dagelijks op de hoogte van het laatste beleggingsnieuws. Ontdek Beleggers Belangen nu vanaf €10,75 per maand. Bent u nieuw en wilt u eerst meer informatie? Klik dan hier! 

 Bekijk onze abonnementen hier!
Meer uitleg over inloggen? Lees de FAQ