Omnicom
In het Dividend E-magazine van juli 2015 gaf ik een kooptip voor het Amerikaanse reclame- en communicatieadviesbedrijf, dat op dat moment net een scherpe koersdaling achter de rug had. Omnicom, concurrent van het in de dividendportefeuille opgenomen Publicis Groupe, zakte van een hoogste koers ooit van $80,98 terug tot $69,90.
Het jaar 2015 was een lastig tussenjaar voor Omnicom, dat de laatste kwartalen met sterke cijfers kwam, geholpen door de goed draaiende reclameactiviteiten. Over het laatste kwartaal werd een omzetgroei van 2,1% tot $3,88 mrd gerapporteerd. De winst per aandeel kwam uit op $1,36 tegen $1,26 vorig jaar.
Het aandeel Omnicom noteert op $83 niet ver van de hoogste koers ooit, die deze maand werd aangetikt. Daarmee is de kooptip van vorig jaar goed voor een koerswinst van ruim 19%, wat nog exclusief het dividend is. Dat werd in mei opnieuw verhoogd, dit keer met een mooie 10%, waardoor Omnicom nu een dividendrendement geeft van 2,7%.
Het aandeel blijft koopwaardig voor de lange termijn. Beleggers moeten daarbij profiteren van dagen van koerszwakte, die er zeker nog zullen komen, ook voor Omnicom.
Lees ook: Shire