LVMH realiseert sterke omzetgroei in derde kwartaal
Lees ook: LVMH rijgt een nieuwe parel aan de ketting van luxemerken
Het Franse luxebedrijf LVMH presenteerde omzetcijfers over het derde kwartaal (omzet van €8,6 mrd) en lijkt er goed in te slagen marktaandelen te winnen, getuige de autonome kwartaalomzetgroei van 5%. Autonome groei staat voor omzet zonder rekening te houden met bijzondere posten en wisselkoerseffecten.
Bij Wijn & Sterke dranken was de autonome groei ook dit keer met 4% goed, vooral bij cognac (+9%). Parfums & Cosmetica groeide autonoom zelfs met 10%. De omzet bij Horloges & Juwelen steeg 2%, met als uitblinker Bvlgari. De divisie Winkels realiseerde een autonome groei van 6% en zelfs ‘zorgenkind’ Mode & Leer kende na een omzetstagnatie in het eerste halfjaar met een autonome kwartaalgroei van 5% een mooi herstel. Kortom, LVMH presteerde prima. Bij een koers-winstverhouding van 21 blijft het daarom ‘kopen’.
Lees ook: LVMH rijgt een nieuwe parel aan de ketting van luxemerken