Heineken beleeft sterk derde kwartaal
Voor heel 2016 herhaalde Heineken de eerdere verwachtingen dat de omzet zal stijgen en dat de operationele marge met circa 0,4% toeneemt. Bij een k/w van 21,5 en gezien de groei, handhaven we ons koopadvies.
De afgelopen zomer was ook geen slechte, want de bierbrouwer wist opnieuw te groeien. Ditmaal bedroeg de autonome groei, ondanks dus de uitdagende vergelijkingsbasis van vorig jaar, 2,0%. In de landendivisie Afrika, Midden-Oosten en Oost-Europa (-3,6%) en Europa (+0,6%) kende het bedrijf achterblijvers. Het Amerikaanse continent buiten de VS (>3,0%) en Azië Pacific (+15,1%) presteerden bovengemiddeld. De belangrijke markten Vietnam en Mexico waren uitblinker. Dit toont het voordeel van spreiding aan (zie ook: Heineken verhoogt omzet en autonome nettowinst) .
Heineken maakte tevens nettowinstcijfers over de eerste negen maanden van het jaar bekend: €1,78 mrd (2015) tegen €1,30 mrd. Zonder buitengewone posten was dit €1,40 mrd tegen €1,47 mrd, wat een veel gunstiger beeld geeft.
Voor heel 2016 herhaalde Heineken de eerdere verwachtingen dat de omzet zal stijgen en dat de operationele marge met circa 0,4% toeneemt. Bij een k/w van 21,5 en gezien de groei, handhaven we ons koopadvies.
Lees ook: Procter & Gamble maakt goede start, maar blijft voorzichtig over hele boekjaar