TomTom reorganiseert
Het bedrijf zou de vrijkomende middelen door de reorganisatien kunnen investeren in zijn maptechnologie. Dit blijft echter wat speculeren. Wij zien geen reden om ons houdadvies te wijzigen.
Na uitgelekte informatie in de media bevestigde TomTom dat het gaat ingrijpen in het bedrijfsonderdeel ‘Consumer’, waar onder meer de snel teruglopende verkoop van navigatiekastjes onder valt alsmede sporthorloges en actiecamera’s. In totaal worden hier zestig banen geschrapt, waaronder 24 in Nederland. Voor 110 medewerkers wordt intern een andere werkplek gezocht. TomTom als geheel telt ruim 4600 medewerkers.
De ingreep is een logische stap om de kosten bij deze divisie meer in lijn te laten lopen met de omzet. De reorganisatie voedt de gedachte in de markt dat TomTom op termijn de gehele Consumer-tak wel eens in de etalage zou kunnen zetten. De vrijkomende middelen zou de onderneming dan kunnen investeren in zijn maptechnologie. Dit blijft echter wat speculeren. Wij zien geen reden om ons houdadvies te wijzigen.
Bekijk de detailpagina van TomTom
Wie mag dit artikel niet missen? U kunt als abonnee dit artikel cadeau geven aan uw vrienden of familie. Klik bovenaan het artikel op de link en het artikel wordt per e-mail doorgestuurd.