Updates

Aandelen Internationaal

Siemens

Advies
houden
Aandelen Internationaal

L'Oréal

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Enel

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
houden
Aandelen Nederland

OCI

Advies
houden
Aandelen Nederland

TKH

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aperam

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aalberts

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Euronext

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Adyen

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Nestlé

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Amazon

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
houden
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Corbion

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Universal Music Group

Advies
houden
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Alphabet

Advies
kopen

Updates

Aandelen Internationaal

Siemens

Advies
houden
Aandelen Internationaal

L'Oréal

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Enel

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
houden
Aandelen Nederland

OCI

Advies
houden
Aandelen Nederland

TKH

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aperam

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aalberts

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Euronext

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Adyen

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Nestlé

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Amazon

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
houden
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Corbion

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Universal Music Group

Advies
houden
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Alphabet

Advies
kopen
Opinie Peter Schutte, 2 jan 2017 10:42

Airbus stelt levering A380 toestellen uit

0 0 Leestijd ongeveer

De vraag naar de superjumbo A380 van Airbus heeft een nieuwe knauw gekregen met de vertraging van de levering van twaalf machines van dit type aan Emirates. Een schikking tussen Emirates, de grootste afnemer van de A380, en motorleverancier Rolls-Royce omtrent tekortkomingen aan de motoren ligt aan de vertraging ten grondslag. Deze mankementen dienen eerst verholpen te worden. Wel handhaaft de Europese vliegtuigbouwer de doelstelling om vanaf 2018 circa twaalf A380 toestellen per jaar, oftewel gemiddeld één per maand, in de markt te zetten. Ook blijft Airbus bij de doelstelling om op het A380-programma vanaf dit jaar minimaal break-even te draaien. Daarvoor zal het wel in de kosten moeten snijden. De koers van Airbus bleef redelijk onbewogen onder het nieuws. Beleggers kijken dan ook verder in de toekomst. Over geheel 2016 gaat Airbus uit van een vlakke ontwikkeling van de onderliggende winst per aandeel vergeleken met 2015 (€3,43). De komende jaren moet de winst per aandeel en daarmee ook het dividend nog een stuk verder kunnen stijgen, vertragingen bij meerdere programma’s ingecalculeerd. Vooral lagere R&D-kosten zullen de winst stuwen tot mogelijk ruim €7 per aandeel in 2019. Tegelijkertijd blijven de orders goed binnenstromen omdat het mondiale vliegverkeer doorgroeit en luchtvaartmaatschappijen behoefte hebben aan vernieuwing van de vloot. Puntje van zorg is de toenemende prijsdruk vanwege sterke concurrentie. Op de huidige beurskoers van €62,84 is het aandeel zeker het aanhouden waard.

Lees ook: Airbus in de lift


Wie mag dit artikel niet missen? U kunt als abonnee dit artikel cadeau geven aan uw vrienden of familie. Klik bovenaan het artikel op de link en het artikel wordt per e-mail doorgestuurd.

De vraag naar de superjumbo A380 van Airbus heeft een nieuwe knauw gekregen met de vertraging van de levering van twaalf machines van dit type aan Emirates. Een schikking tussen Emirates, de grootste afnemer van de A380, en motorleverancier Rolls-Royce omtrent tekortkomingen aan de motoren ligt aan de vertraging ten grondslag. Deze mankementen dienen eerst verholpen te worden. Wel handhaaft de Europese vliegtuigbouwer de doelstelling om vanaf 2018 circa twaalf A380 toestellen per jaar, oftewel gemiddeld één per maand, in de markt te zetten. Ook blijft Airbus bij de doelstelling om op het A380-programma vanaf dit jaar minimaal break-even te draaien. Daarvoor zal het wel in de kosten moeten snijden.

De koers van Airbus bleef redelijk onbewogen onder het nieuws. Beleggers kijken dan ook verder in de toekomst. Over geheel 2016 gaat Airbus uit van een vlakke ontwikkeling van de onderliggende winst per aandeel vergeleken met 2015 (€3,43). De komende jaren moet de winst per aandeel en daarmee ook het dividend nog een stuk verder kunnen stijgen, vertragingen bij meerdere programma’s ingecalculeerd. Vooral lagere R&D-kosten zullen de winst stuwen tot mogelijk ruim €7 per aandeel in 2019. Tegelijkertijd blijven de orders goed binnenstromen omdat het mondiale vliegverkeer doorgroeit en luchtvaartmaatschappijen behoefte hebben aan vernieuwing van de vloot. Puntje van zorg is de toenemende prijsdruk vanwege sterke concurrentie. Op de huidige beurskoers van €62,84 is het aandeel zeker het aanhouden waard.

Lees ook: Airbus in de lift


Wie mag dit artikel niet missen? U kunt als abonnee dit artikel cadeau geven aan uw vrienden of familie. Klik bovenaan het artikel op de link en het artikel wordt per e-mail doorgestuurd.


Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.

Verder lezen?

Blijf dagelijks op de hoogte van het laatste beleggingsnieuws. Ontdek Beleggers Belangen nu vanaf €11,50 per maand. Bent u nieuw en wilt u eerst meer informatie? Klik dan hier! 

 Bekijk onze abonnementen hier!
Meer uitleg over inloggen? Lees de FAQ