Dipje voor Disney
Walt Disney is een bedrijf dat op de lange termijn moet worden bekeken. Zo wordt het komende jaar bijvoorbeeld juist gekenmerkt door de uitgifte van veel, naar verwachting succesvolle films. Ook lopen op termijn de effecten van hogere uitzendkosten uit het resultaat. Bij een k/w van 18,4 handhaven wij daarom ons houdadvies, ondanks de nu slechtere cijfers.
Lees ook: Walt Disney valt tegen, maar het bedrijf belooft verbetering
Wie mag dit artikel niet missen? U kunt als abonnee dit artikel cadeau geven aan uw vrienden of familie. Klik bovenaan het artikel op de link en het artikel wordt per e-mail doorgestuurd.
Disney’s cijfers zwaar gekleurd door tijdelijke invloeden.
De vergelijkbaarheid van de kwartaalcijfers van het mediaconcern is soms klein. Normaal fluctueren vooral de cijfers van Studio Entertainment (meer of minder films). Dit keer geldt het ook voor tv (Media Networks) , vanwege hoge kosten door het afsluiten van contracten voor uitzendrechten voor basketbal en american football. Consumer Products & Interactive Media kende vorig jaar juist een hoge omzettoename door de films Star Wars en Frozen en bij games door Star Wars: Battlefront. Kortom, de kwartaalomzet daalde met 3%, naar $14,8 mrd, het operationeel resultaat met 7%, tot $4 mrd en de nettowinst met 14%, naar $2,5 mrd.
Disney is een bedrijf dat over de lange termijn moet worden bekeken. Zo wordt het komende jaar bijvoorbeeld juist gekenmerkt door de uitgifte van veel, naar verwachting succesvolle films. Ook lopen op termijn de effecten van hogere uitzendkosten uit het resultaat. Bij een k/w van 18,4 handhaven wij daarom ons houdadvies, ondanks de nu slechtere cijfers.
Lees ook: Walt Disney valt tegen, maar het bedrijf belooft verbetering
Wie mag dit artikel niet missen? U kunt als abonnee dit artikel cadeau geven aan uw vrienden of familie. Klik bovenaan het artikel op de link en het artikel wordt per e-mail doorgestuurd.