Defensieve portefeuille: WPP is ons zorgenkindje
Lees ook: Veel dividengeweld na halfjaarcijfers
Wilt u op de hoogte blijven van alle actuele adviezen voor dit aandeel? U kunt u als abonnee aanmelden voor de alerts. Vink onderaan dit artikel het fonds aan of ga voor het volledige overzicht naar de alertspagina op onze website.
Het aandeel van het grootste reclamebureau ter wereld WPP is in 2017 met 19,9% gedaald. Inclusief wisselkoerseffect van het zwakke Britse pond bedraagt het verlies zelfs 26%. De koers-winstverhouding is uitgekomen op 9. WPP heeft een sterke balans en het dividend is de afgelopen vijf jaar met 18,3% gestegen. De pay-out ratio (verhouding dividend/winst) is desondanks altijd onder de 54% gebleven. Begin dit jaar zagen wij al donkere wolken opdoemen. Er zijn immers geen grote evenementen waar een reclamebureau als WPP van profiteert. Wij voelen er niets voor om een sterk cyclisch bedrijf op de bodem te verkopen, maar blijven wel alert op de ontwikkelingen.
+ 28,5%, 9 november 2010 – 31 augustus 2017
Lees ook: Veel dividengeweld na halfjaarcijfers
Wilt u op de hoogte blijven van alle actuele adviezen voor dit aandeel? U kunt u als abonnee aanmelden voor de alerts. Vink onderaan dit artikel het fonds aan of ga voor het volledige overzicht naar de alertspagina op onze website.