AB InBev beroert de gemoederen van de beleggers
Er werd wat minder bier verkocht dan de analisten hadden gedacht. In de VS ging het niet goed genoeg en de schuldpositie verslechterde seizoenmatig.
Positieve punten uit de kwartaalcijfers van AB InBev
Wij zetten daar tegenover dat de autonome omzet met 4,7% groeide, bij een autonome volumestijging van 0,8 procentpunt. De groei werd geleid door de drie wereldwijd verkochte premiummerken (Budweiser, Stella Artois en Corona).
Het operationeel resultaat (ebitda) nam met 7% toe, tot $5,6 mrd door de omzetgroei, premiumisering, synergie-effecten bij de integratie van SABMiller en andere kostenmaatregelen. De nettowinst die is toe te rekenen aan de aandeelhouders kwam uit op $1937 mln, een toename van 29%. Gezien de omzet- en nettowinststijging, en het dividendrendement van 4,1%, handhaven wij het koopadvies, ondanks de wat hoge k/w van 21,3.