Updates

Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Allianz

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Novartis

Advies
houden
Aandelen Nederland

HAL Trust

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Home Depot

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

HSBC

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Walmart

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

Siemens

Advies
houden
Aandelen Internationaal

L'Oréal

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Enel

Advies
houden

Updates

Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Allianz

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Novartis

Advies
houden
Aandelen Nederland

HAL Trust

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Home Depot

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

HSBC

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Walmart

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

Siemens

Advies
houden
Aandelen Internationaal

L'Oréal

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Enel

Advies
houden
Advies Jeroen Boogaard, 23 okt 2018 09:34

Biedt de koerscorrectie van Diana shipping een koopkans?

0 0 Leestijd ongeveer

Diana shipping (NYSE: DSX) is met een vloot van vijftig schepen actief in de droge bulkscheepvaart. Die is door een diep dal gegaan vanwege de lagere Chinese groei, een overaanbod van ijzererts in China en het in de vaart komen van nieuwe schepen.

De scheepvaarttarieven voor droge bulk zijn fors gedaald. Diana shipping schrijft daarom al jaren achtereen diep rode cijfers en moest ook afboeken op de waarde van de schepen.

Herstel scheepvaarttarieven

Maar inmiddels zitten de tarieven weer in de lift. Waar de Baltic Dry Index begin 2016 een absoluut dieptepunt bereikte van 290 punten, noteert deze belangrijke graadmeter nu op 1576. Dit is terug te zien in de cijfers. In het tweede kwartaal boekte Diana Shipping eindelijk weer winst en die opgaande lijn zal het bedrijf waarschijnlijk doorzetten. De tarieven blijven historisch gezien echter laag (de Baltic Dry piekte in 2008 op 11.793) en de handelsoorlog vormt een bedreiging voor de Chinese economie. Door de toenemende macro-risico’s noteert de koers 20% onder de piek van medio dit jaar. Met een k/w van 7 voor 2019 is dit cyclische fonds echter geen koopje en ga ik niet verder dan een houdadvies.

 

Verder lezen?

Blijf dagelijks op de hoogte van het laatste beleggingsnieuws. Ontdek Beleggers Belangen nu vanaf €11,50 per maand. Bent u nieuw en wilt u eerst meer informatie? Klik dan hier! 

 Bekijk onze abonnementen hier!
Meer uitleg over inloggen? Lees de FAQ