Superstock: Duitse luchthaven uit de gratie
De koers steeg begin 2018 naar een all-time high van €97,26, maar heeft sindsdien 36% ingeleverd. Belangrijkste reden daarvoor is de onverwachte daling van de inkomsten uit de winkels op de luchthavens. Het grotere aandeel van binnenlandse vluchten in Europa had een negatief effect op de winkelbestedingen, net als de duurdere euro en capaciteitsproblemen in Frankfurt.
Instapmoment
Fraport pakt de problemen aan en investeert in extra terminals en in het winkelaanbod in Frankfurt. In het derde kwartaal nam de omzetkrimp al wat af en die trend zal waarschijnlijk doorzetten. Mede dankzij overnames stijgt de ebitda in 2018 met circa 10%. Bij een k/w van 13,4 voor 2019 is het aandeel niet te duur, gegeven de verwachte aanhoudende passagiersgroei in de luchtvaart. De stevige correctie levert dan ook een instapmoment op.
Fondscode (ISIN) | DE0005773303 |
Beurs | Xetra |
Koers | €62,90 |
Beurswaarde | €5,72 mrd |
k/w 2018 (t) | 13,6 |
Hoogste koers 12 mnd* | €97,34 |
Laagste koers 12 mnd* | €60,86 |
Dividendrendement (t) | 2,8% |
Jaaromzet | €2,94 mrd |
Nettowinst | €330,2 mln |