Henkel komt met zwakke cijfers
Henkel, de Duitse producent van shampoo, wasmiddelen en lijm, boekt een lagere omzet en verlaagt de outlook.
Cijfers Henkel
Henkel, opgenomen in de Dividendportefeuille van Beleggers Belangen, realiseerde in het tweede kwartaal een 0,4% lagere omzet van $5,12 mrd. Het betreft daarmee de eerste daling in tien jaar tijd voor Henkel. China en een zwakke vraag naar lijmen uit de autosector zouden de boosdoeners zijn. De verkoop van lijm, goed voor de helft van de omzet, daalde met 1,2%. Beauty Care kromp met 2,4%.
Groeiprognose verlaagd
Voor 2019 rekent Henkel nu op een organische groei van 0-2% tegen 2-4% eerder. De koers van Henkel daalde met ruim 5% na de jongste resultaten. Met een geschatte k/w van ruim 16, dividendrendement van 2,1% en een ijzersterke balans is ‘houden’ het advies.