Wat vinden jullie van Trade Desk en S4 Capital?
Bedrijven als Unilever, Adidas en Procter & Gamble, die samen voor vele tientallen miljarden euro’s aan advertenties uitzetten, zijn ontevreden over de doelgerichtheid van de traditionele advertenties die ze via de grote bureaus in oude media laten plaatsen.
Ze maken hoge kosten en bereiken een groot publiek waarvan slechts een klein deel interesse heeft. De digitalisering van media levert hier oplossingen voor. Zo kan het vergaren van data over gebruikers ervoor zorgen dat reclame via mobiele telefoons veel doelgerichter wordt aangeboden.
Digitalisering van advertenties
Dat spreekt ook de grote adverteerders aan. Facebook, Twitter en YouTube zijn daardoor toegetreden tot het metier van de advertentiebureaus. Digitalisering gaat ook gepaard met de opkomst van (gesponsorde) bloggers en vloggers/influencers.
In die groeiende grote markt is ruimte voor nieuwe bureaus zoals het Amerikaanse Trade Desk en het Britse S4 Capital. Zij groeien snel, hebben al forse k/w’s (van respectievelijk 83 en 34), maar weten naar verwachting van analisten hun winst ook snel te verhogen. Deze bedrijven verdienen dan ook een plekje in de beleggingsportefeuille.
- Trade Desk (ticker: TTD US)
- S4 Capital (ISIN: GB00BFZZM640)