LVMH | Blijft het een koopwaardig aandeel?
Naast corona speelt bij het aandeel LVMH ook nog het bod uit het pre-coronatijdperk op juwelier Tiffany. De hoogte van dat bod was gebaseerd op de oude situatie, maar de overname gaat tegen een lagere prijs toch door.
De strategie van LVMH is om met kwaliteitsproducten en uitgebreide marketing de marktpositie zo groot mogelijk te maken en de kansen van de concurrentie te minimaliseren. De nadruk ligt dus op omzetgroei en minder op winststijging: als de marktpositie eenmaal is verworven komt de winst ook wel. Het bedrijf voert deze strategie succesvol en bijna foutloos uit en dus zal Tiffany ook wel een succes worden. Dit bedrijf is aanvullend voor de juwelendivisie en de spreiding van activiteiten zorgt daarbij voor risicodemping.
Aandeel LVMH blijft koopwaardig
Corona treft het reisverkeer en toerisme en heeft daardoor een belangrijke invloed op LVMH. Het zal wellicht tot 2022 duren voordat het bedrijf weer ‘de oude’ is, maar het blijft volgens mij het beste in de sector. Vandaar dat ik er een koopadvies op heb.