Credit Suisse | Groot neerwaarts potentieel voor L’Oréal
De omzetcijfers van L’Oréal over het eerste kwartaal waren duidelijk beter dan verwacht. Analisten rekenden op een omzetgroei van 8,8%, zegt Credit Suisse, maar de Franse cosmeticagigant boekte een plus van liefst 10,2%. L’Oréal zag een sterk herstel in China en in het professionele segment en groeide daarom 2,5 keer zo snel als de markt.
Volgens Credit Suisse profiteert het bedrijf van zijn voorsprong op het gebied van online-verkopen, waar bedrijven met ‘diepe zakken’ en grote merken in het voordeel zijn. De online-verkopen van L’Oréal groeiden met 47% in het eerste kwartaal en zijn nu goed voor 27% van de totale omzet. De bank erkent dat de coronacrisis de concurrentiepositie van L’Oréal heeft versterkt, maar waarschuwt dat het online-succes concurrenten als Beiersdorf en Henkel tot actie aanzet.
Aandeel L’Oréal op verkopen bij Credit Suisse
De voorsprong op de concurrentie zal dan ook teruglopen. Credit Suisse handhaaft dan ook het verkoopadvies voor het aandeel L’Oreal met een koersdoel van €242. Daarmee voorziet de bank een neerwaarts potentieel van bijna 29%.