Beter Bed | Een veelbelovende strategie
Op de algemene aandeelhoudersvergadering ontvouwde BeterBed ambitieuze groeiplannen voor de jaren tot 2025. De onderneming heeft zich als doel gesteld om de omzet praktisch te verdubbelen naar circa €400 mln (2020: €222 mln), met het online verkoopkanaal als belangrijkste aanjager. Het online omzetaandeel moet naar 25%, tegen 15,9% in 2020.
Tegelijkertijd investeert het bedrijf in het vestigingennetwerk, waarbij er meer kleinere winkels in de binnensteden worden geopend. Met deze zogenoemde omnichannel-strategie hoopt de beddenspecialist een dominante online speler te worden. Daarbij streeft Beter Bed naar een ebitda-marge in 2025 van 16-19% (2020: 15,1%). Een betere productmix, met meer matrasabonnementen, zal hieraan bijdragen.
Aandeel Beter Bed blijft koopwaardig
De doelen vertalen zich in een winst per aandeel van ruwweg €0,75, wat het opwaartse potentieel van het aandeel onderstreept. Ik heb vertrouwen in de doelen en handhaaf voor het aandeel Beter Bed het koopadvies.