Moderne tech-retailer met volop groeikansen
Het Amerikaanse Revolve Group omschrijft zichzelf als ‘the next-generation fashion retailer for Millennial and Generation Z consumers’. Centraal bij Revolve staat het leger van meer dan 4500 influencers die de producten van Revolve, dat zich met name richt op vrouwen, wereldwijd op de kaart zetten.
Revolve Group moderne marketeer
In zekere zin is Revolve ook een technologiebedrijf. De onderneming brengt zijn producten en sterke eigen merken aan de man met slimme marketingstrategieën, gebaseerd op data-analyse. Het bedrijf heeft de laatste achttien jaar een enorme database opgebouwd en beschikt over een uniek eigen technologieplatform waarmee op basis van algoritmes nieuwe trends worden voorspeld, de optimale prijzen voor de producten worden bepaald en de voorraden automatisch worden beheerd.
Centraal staat de klantgerichte aanpak, waarbij data-analyse leidend is. Hierdoor kan Revolve razendsnel nieuwe producten in de markt zetten.
Merken
In coronajaar 2020 slaagde de onderneming erin om bijna 80% van de producten tegen de volle prijs (zonder korting) te verkopen. Ook de gemiddelde bestelling van klanten, $236 per order in 2020, is aanzienlijk. Interessant aan Revolve is verder dat het zowel externe als eigen merknamen verkoopt en zich net als LVMH ook op de luxemarkt richt.
De eigen portefeuille bestaat inmiddels uit 24 merken. Mede dankzij de inzet van influencers had het bedrijf – dat naast Revolve (kleding, schoenen en beauty) ook de de merknaam Forward (luxeproducten) voert – eind 2020 maar liefst 7,5 miljoen volgers op Instagram.
Aandeel kan profiteren van internationale groei
Vorig jaar behaalde de onderneming ruim 80% van zijn omzet van $580,6 mln in de VS. Met name internationaal liggen er dan ook nog grote kansen voor Revolve Group. Analisten verwachten in 2021 een omzetgroei van ten minste 30%.
Groot pluspunt is verder de sterke balans, met eind 2020 een kaspositie van $146 mln. De k/w van 74 is hoog, maar niet extreem. Na de enorme koerssprong dit jaar is het aandeel nog steeds koopwaardig, maar het risico is wel bovengemiddeld groot.
KERNGEGEVENS | |
Fondscode (ticker) | RVLV |
Beurs | NYSE |
Hoogste koers 12 mnd | $62,96 |
Laagste koers 12 mnd | $14,46 |
Beurswaarde | $4,5 mrd |
Koers-winstverhouding 2021(t) | 74 |
Dividendrendement(t) | – |