Trigano | Topdrukte biedt deze marktleider extra potentieel
Campers zijn door de pandemie en alle reisrestricties in Europa niet aan te slepen. Dat legt Europees marktleider Trigano geen windeieren. Campers zijn goed voor circa driekwart van de omzet, aangevuld door caravans, aanhangwagens en kampeer- en tuinaccessoires.
Sterke vraag
In het derde kwartaal (maart-mei) van het lopende boekjaar steeg de omzet met 131,2% naar €905,7 mln. In dezelfde periode van vorig jaar werd de productie nog hard getroffen door de lockdowns. De omzet is echter met 25,5% toegenomen ten opzichte van het derde kwartaal van 2019, pre-corona. Dat onderstreept de sterke onderliggende vraag naar campers en caravans.
Vooruitzichten
Over de eerste negen maanden van het jaar steeg de omzet met 46,2%, naar €2,3 mrd, en de vooruitzichten blijven goed. De onderneming spreekt van een sterke toename van het aantal orders voor de nieuwste producten en verwacht een sterke vraag in het vakantieseizoen.
Zonder de bekende problemen in de toeleveringsketen, waaronder chiptekorten, zou de groei nog hoger zijn uitgevallen. Trigano breidt zijn productiecapaciteit uit en is ook op overnamepad. Eerder dit jaar nam het bedrijf drie Franse dealers over.
Aandeel Trigano blijft koopwaardig
Kamperen en het buitenleven blijven waarschijnlijk ook na de pandemie populair, hoewel de positieve impuls van corona op de verkopen vanzelfsprekend zal wegvallen. Ondanks de flinke koersspurt is het aandeel op een verwachte k/w van circa 12 voor 2022 niet te duur, ook afgezet tegen de k/w van 14,7 voor concurrent Knaus Tabbert. Het advies voor het aandeel Trigano blijft daarom ‘kopen’.