Burberry | Welke vooruitzichten zijn er voor dit luxe-aandeel?
In de zes maanden tot eind september nam de omzet met 11% toe. De kosten stegen minder hard, zodat de operationele marge klom naar 19,5% tegenover 17,1% een jaar eerder. Maar op basis van constante wisselkoersen bleef de omzetgroei steken op 5% en zonder eenmalige elementen kwam de operationele marge uit op 17,7%, slechts een fractie hoger dan een jaar eerder.
LVMH stelt daar bij constante wisselkoersen een omzetgroei van 20% tegenover, terwijl ook de marge met 26,7% een stuk hoger ligt. In het geval van Richemont gaat het om een groei met 16% en een marge van 28,1%.
Burberry, dat recent een nieuwe creatieve directeur aanstelde, haalt 40% van de omzet uit de regio Azië-Pacific. Er zal dus onvermijdelijk ook een impact zijn van de aanhoudende Covid-lockdowns in China.
Aandeel Burberry op ‘houden’
Tegen 17,5 keer de verwachte winst is Burberry beduidend goedkoper dan LVMH (k/w van 26,3) en Richemont (k/w van 27). Maar in het hogere groeitempo en de grotere winstgevendheid van die bedrijven zal op korte termijn geen verandering komen. ‘Houden’ is het advies.