Updates

Aandelen Internationaal

Siemens

Advies
houden
Aandelen Internationaal

L'Oréal

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Enel

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
houden
Aandelen Nederland

OCI

Advies
houden
Aandelen Nederland

TKH

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aperam

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aalberts

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Euronext

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Adyen

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Nestlé

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Amazon

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
houden
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Corbion

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Universal Music Group

Advies
houden

Updates

Aandelen Internationaal

Siemens

Advies
houden
Aandelen Internationaal

L'Oréal

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Enel

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
houden
Aandelen Nederland

OCI

Advies
houden
Aandelen Nederland

TKH

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aperam

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aalberts

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Euronext

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Adyen

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Nestlé

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Amazon

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
houden
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Corbion

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Universal Music Group

Advies
houden
Lezersvragen Jeff Thijssen, 16 mrt 2023 15:02

Stellantis I Hoe kijkt u nu aan tegen dit aandeel?

0 0 Leestijd ongeveer

Automaker Stellantis heeft grootste plannen en behaalde vorig jaar mooie marges. Beleggers zijn gezien de lage waardering nog niet overtuigd en dat biedt kansen. 

Stellantis, ontstaan uit een fusie tussen Peugeot en Fiat Chrysler, wist in 2022 mooie cijfers te presenteren. De omzet steeg op jaarbasis met 18% naar €179,6 mrd. Dalende autoverkopen in Europa door onder andere chiptekorten werden gecompenseerd door hogere verkoopprijzen. Met een verbetering van de ebit-marge van 11,9% naar 13% stelde het bedrijf niet teleur.

De nettowinst steeg met 26% naar €16,8 mrd (€5,31 per aandeel) en de vrije kasstroom bedroeg €10,8 mrd. Beleggers ontvangen €1,34 aan dividend per aandeel (dividendrendement 8,4%). Daarnaast wordt er voor €1,5 mrd (2,9% van de beurswaarde) aan eigen aandelen ingekocht.

Aandeel Stellantis blijft koopwaardig

Stellantis mikt tegen 2030 op een omzet van €300 mrd. De vrije kasstroom dient daarbij op te lopen naar €20 mrd per jaar. Aanjager van de resultaten moet de verkoop van elektrische voertuigen worden. In 2022 verkocht de groep 288.000 volledig elektrische voertuigen het doel voor 2030 is 5 miljoen stuks. Behoorlijk wat werk dus nog te verrichten. Bij een geschatte k/w 2023 van slechts 4 blijft het aandeel Stellantis koopwaardig.

 

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.

Verder lezen?

Blijf dagelijks op de hoogte van het laatste beleggingsnieuws. Ontdek Beleggers Belangen nu vanaf €11,50 per maand. Bent u nieuw en wilt u eerst meer informatie? Klik dan hier! 

 Bekijk onze abonnementen hier!
Meer uitleg over inloggen? Lees de FAQ