Trigano | Familiebedrijf veert op na sterke omzetcijfers
De producent van campers en caravans (meest bekende merk Adria) presenteerde beter dan verwachte omzetcijfers en een positieve outlook voor het tot eind augustus lopende boekjaar. Trigano, dat in 2020 getipt werd vanwege het dividend en de lage waardering, bleek één van de grote ‘coronawinnaars’ toen veel mensen naar alternatieven zochten om ‘veilig’ te kunnen recreëren.
Dat resulteerde voor Trigano in een gigantische omzetsprong van €2,2 mrd in 2020 naar €2,9 mrd in 2021. Nadien viel de omzet allerminst terug: ook vorig jaar kwam een nieuw verkooprecord van €3,2 mrd in de boeken en voor het net afgeronde boekjaar 2023 een fraaie groei van 10,6% tot een nieuw record van €3,5 mrd. Dat was aanzienlijk beter dan verwacht en leverde vorige week een koerssprong van bijna 10% op.
Trigano kampte eerder nog met een haperende bevoorradingsketen en daarmee samenhangende productie- en leveringsproblemen. Het bedrijf mikt na een sterke zomer op een operationele winst van ten minste €400 mln voor 2022/2023. Trigano toont zich bovendien positief voor de komende jaren als steeds meer Europeanen met een camper op vakantie gaan. Zonder concrete cijfers te noemen verwacht Trigano ook voor 2023/2024 een hogere omzet, mede vanwege het goed gevulde orderboek voor campers. Na een koerspiek van bijna €200 twee jaar geleden, kost een aandeel Trigano nu €130. Met een geschatte k/w van 8, een schuldvrije balans en 2,7% dividendrendement (sinds 2021 wordt een halfjaarlijks dividend betaald) oogt het aandeel zeer aantrekkelijk.