Ralph Lauren | Paradepaardje behaagt de jeugd
De koers van Ralph Lauren is sinds het koopadvies van een jaar terug met circa 49% gestegen. De onderneming heeft veel geïnvesteerd in de merkbeleving en dat werpt vruchten af. Vooral onder jongeren wint het merk aan populariteit. Ralph Lauren is weer een echt luxe-merk, waardoor het bedrijf de prijzen en marges kan verhogen.
Opvallend is dat het merk vooral in China goed aanslaat, terwijl de Chinese luxe-markt er slecht voorstaat. De resultaten ontwikkelen zich ook dit jaar beter dan verwacht. Tegen constante wisselkoersen groeit de omzet met 2% tot 3% en de operationele winstmarge stijgt naar verwachting met 100 tot 120 basispunten naar minstens 13,5%. Daarmee zet het bedrijf een goede stap richting de gewenste winstmarge op termijn van minstens 15%.
Advies aandeel Ralph Lauren op ‘kopen’
Met deze prestatie geeft Ralph Lauren de concurrentie het nakijken, want de luxe-sector gaat gebukt onder een zwakke consumentenvraag. Wanneer de koopkracht verbetert zal ook de omzetgroei weer kunnen versnellen richting de doelstelling van 5-9% per jaar. Op nog geen 15 keer de winst voor het lopende boekjaar blijft Ralph Lauren koopwaardig.