Updates

Aandelen Nederland

Arcadis

Advies
kopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Goldman Sachs

Advies
houden
Aandelen Nederland

Basic-Fit

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
houden
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
houden
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
houden
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASR

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
kopen
Aandelen Nederland

NN Group

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fagron

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Avantium

Advies
kopen

Updates

Aandelen Nederland

Arcadis

Advies
kopen
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Goldman Sachs

Advies
houden
Aandelen Nederland

Basic-Fit

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
houden
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
houden
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
houden
Aandelen Nederland

ING

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASR

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
kopen
Aandelen Nederland

NN Group

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fagron

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Avantium

Advies
kopen
Beurs in Beeld Martijn van Herpen, 23 sep 2024 14:15

FedEx | Minder pakketjes bezorgd bij Amerikaanse consument

0 0 Leestijd ongeveer

Wie de koersgrafiek van FedEx van de afgelopen drie jaar bekijkt, kan de publicaties van kwartaalresultaten vrij makkelijk terugvinden aan de rechte strepen omhoog of omlaag.

Vrijdag 20 september dook de koers van FedEx met 15,2% omlaag. In het eerste kwartaal (t/m augustus) van gebroken boekjaar 2025 kwam de omzet met $21,6 mrd fractioneel lager uit dan de $21,7 mrd van een jaar eerder, maar er was ook een werkdag minder. In de Verenigde Staten werden minder pakketjes richting consumenten getransporteerd, maar internationaal juist meer.


De grote tegenvaller zat in de operationele marge die met 5,0% fors lager lag. Naast een verschuiving naar een minder gunstige productmix, waar FedEx zelf niet veel aan kan doen, lagen ook de interne lasten hoger.

Kostenbesparingen

En dat ondanks kostenbesparingen door het strategische programma DRIVE, dat de individuele bedrijfsonderdelen van FedEx steeds meer met elkaar laat samenwerken en ze integreert tot een geheel. De recente samenvoeging van FedEx Ground met FedEx Services tot Federal Express is daar een voorbeeld van. DRIVE zou in 2025 alleen al een besparing van $4 mrd moeten opleveren.

Lees ook FedEx | Vracht aan fantasie

Het vooruitzicht voor omzetgroei voor boekjaar 2025 werd licht verlaagd tot laag enkelcijferig. De verwachting voor de winst per aandeel werd al forser verlaagd en ging van een bandbreedte van $18,25-20,25 naar $17,90-18,90. Met name brandstofprijzen kunnen nog een forse impact op deze verwachtingen hebben.

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.