Updates

Aandelen Nederland

Just Eat Takeaway

Advies
houden
Aandelen Nederland

Sligro Food Group

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

LVMH

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

Enel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Iberdrola

Advies
houden
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
houden
Aandelen Nederland

Van Lanschot Kempen

Advies
houden
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Avantium

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Danone

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Tesla

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

Allianz

Advies
houden
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
houden
Aandelen Nederland

Flow Traders

Advies
verkopen

Updates

Aandelen Nederland

Just Eat Takeaway

Advies
houden
Aandelen Nederland

Sligro Food Group

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

LVMH

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

Enel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Iberdrola

Advies
houden
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
houden
Aandelen Nederland

Van Lanschot Kempen

Advies
houden
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Avantium

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Danone

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Tesla

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

Allianz

Advies
houden
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
houden
Aandelen Nederland

Flow Traders

Advies
verkopen

Luxegoederen | Hermès sectorfavoriet voor Carmignac

0 0 Leestijd ongeveer

De normalisatie van de omzetgroei biedt voor sommige luxegoederen perspectief, stelt de Franse vermogensbeheerder Carmignac.

Volgens Carmignac normaliseert bij de meeste luxebedrijven de omzet en zijn de marges onder druk komen te staan door stijgende productiekosten, dure digitale transformaties en de gevolgen van oplopende geopolitieke spanningen.


Wat verder meespeelt, is dat de Franse overheid voor de grootste bedrijven de vennootschapsbelasting tijdelijk met 5-10% verhoogt, om zo een gat in de begroting te dichten. Carmignac vreest dat deze tijdelijke verhoging permanent zal blijken en de winst per aandeel van in Frankrijk gevestigde luxeconcerns in 2025 met 2-4% zal drukken.

Sponsoring

Voor LVMH verwacht Carmignac dat de sponsoring van de Formule 1 en de Olympische Spelen extra druk heeft gelegd op de marges; het spookbeeld van noodgedwongen schuldafbouw kan bij beleggers de kop opsteken.

Lees ook Luxeaandelen | Sector herboren na stimulering uit China

Bij Kering en Burberry vreest Carmignac dat door dalende omzetten pijnlijke kostenbesparingen onvermijdelijk zijn, die zullen wegen op de toch al negatieve groeivooruitzichten.

Eencijferige omzetgroei

Voor cosmeticaconcern L’Oréal, dat 40% van zijn inkomsten uit luxe haalt, rekent Carmignac op een hoge eencijferige omzetgroei en een midden tot lage eencijferige winstgroei, wat in lijn ligt met de prestaties uit het recente verleden.

Carmignac is het meest positief over Hermès en dan met name de divisies lederwaren en confectie. In tegenstelling tot sommige andere luxemerken staan prijsverhogingen bij de merken van Hermès niet gelijk aan prijsvervalsing en daardoor heeft het concern de consument niet van zich vervreemd.

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.