Sligro Food Group snakt naar rust in de tent
De feedback van huidige Belgische klanten is positief, wat ook vertrouwen geeft voor de Belgische markt. De prijzen van logistiek, energie, huren en lonen namen gemiddeld met 5% toe, waardoor Sligro extra focus legde op kostenbeheersing en -besparingen.
Door herstructurering en centralisering van de aansturing zijn 150 functies vervallen. Voordeel van de centralisering is dat producten die voorheen alleen in België verkrijgbaar waren nu ook in Nederland verkrijgbaar zijn en vice versa.
Kostenbeheersing troef bij Sligro
Momenteel signaleert Sligro lichte verbetering van de consumentenbestedingen in de markt: van lichte volumekrimp naar bescheiden volumegroei. Kostenbeheersing blijft een belangrijk thema, waarbij voor de komende jaren vooral omzetgroei moet leiden tot rendementsverbetering. Sligro verwacht te kunnen groeien via zowel acquisitie van nieuwe klanten als via verkopen van meer (diverse) producten bij bestaande klanten.
Sligro keert nog een slotdividend uit van €0,10, waarmee het totaal uitkomt op €0,40, omgerekend een dividendrendement van 3,9%. In 2025 wil Sligro rust in de tent en er staan dan ook geen nieuwe ingrijpende aanpassingen gepland. We gaan er van uit dat dit de basis is voor herstel van de beurskoers.