Maak een account aan en switch eenvoudig tussen jouw favoriete magazines

Updates

Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
word abonnee
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
word abonnee
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
word abonnee
Aandelen Nederland

ING

Advies
word abonnee
Aandelen Nederland

ASR

Advies
word abonnee
Aandelen Nederland

Aegon

Advies
word abonnee
Aandelen Nederland

NN Group

Advies
word abonnee
Aandelen Nederland

Fagron

Advies
word abonnee
Aandelen Nederland

Avantium

Advies
word abonnee
Aandelen Internationaal

Amazon

Advies
word abonnee
Aandelen Nederland

Acomo

Advies
word abonnee

Actueel advies

Advies Jaap Barendregt, 11 okt 2019 11:30

LVMH groeit met dubbele cijfers

0 0 Leestijd ongeveer 3 minuten

Luxegoederenmaker LVMH presteerde andermaal cijfers die beter waren dan verwacht. De negatieve invloed van de onlusten in Hongkong werd gecompenseerd door omzetgroei elders.

LVMH meldde over de eerste negen maanden van 2019 een autonome omzetgroei van 11%. Na een halfjaar was dat nog 12%. De lichte daling kwam door de divisie Parfums & Cosmetica, die in het derde kwartaal ‘slechts’ met 7% steeg. Bij Selective Retailing – winkels in toeristengebieden en op vliegvelden – was de autonome kwartaalgroei 4%. Dat was aanzienlijk minder dan de 8% over het eerste halfjaar. Hier speelde de gespannen politieke situatie in Hongkong mee.

Versnelling

Bij de andere divisies, Wijnen en Sterke Drank, Mode  & Leer en Horloges & Juwelen, was juist sprake van een groeiversnelling. Bij Mode & Leer kwam de autonome groei zelfs uit op een zeer hoge 19%, tegenover 18% over het eerste halfjaar.

Lees ook: Buitenlandse Zaken: luxeproducten LVMH en Kering blijven geliefd

Buitenlandse Zaken: luxeproducten LVMH en Kering blijven geliefd

De totale autonome omzetgroei van 11% was hoger dan de door de analisten verwachte 8,3-10%. Die verrassing zat vooral bij Mode & Leer die boven verwachting (13-17% hoger) presteerde en ook bij de wijn- en sterkedrankenverkopen die met +7% aan de bovenkant van de verwachting (4-7%) stegen. Ook de juwelen van Bulgari verkochten goed.

De goede prestaties werden in veel landen geleverd. Zo meldde het bedrijf dat naast verkoopgrootmacht China ook Europa en de VS goede omzetgroei hadden laten zien. Naar verwachting is dat ook het geval in Japan, waar per 1 oktober een omzetbelastingverhoging is doorgevoerd. Dat zal de verkopen voorafgaande aan die datum hebben gestimuleerd.

Advies voor LVMH

Het Franse bedrijf is in staat om via innovatie en geografische expansie de groei er stevig in te houden. Het imago van de merken die LVMH voert is sterk. Het bedrijf weet ook steeds meer merken krachtiger te maken, zoals nieuwe producten van Fendi, Celine en Givenchy, naast de producten van de leidende merken Louis Vuitton, Dior en Hennesy-cognac.

De sterke merken zullen voorlopig wel populair blijven. Ik verwacht daarom dat LVMH bovengemiddeld blijft groeien, wat weer hoge  uitgaven mogelijk maakt gericht op toekomstige groei. Bij een k/w van 25,8 en de sterke groei blijf ik bij ‘kopen’.

 

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.

Verder lezen?

Blijf dagelijks op de hoogte van het laatste beleggingsnieuws. Ontdek Beleggers Belangen nu vanaf €11,50 per maand. Bent u nieuw en wilt u eerst meer informatie? Klik dan hier! 

 Bekijk onze abonnementen hier!
Meer uitleg over inloggen? Lees de FAQ