Luxegoederen | Hermès sectorfavoriet voor Carmignac
De normalisatie van de omzetgroei biedt voor sommige luxegoederen perspectief, stelt de Franse vermogensbeheerder Carmignac.
LVMH, is een mondiaal opererende Franse luxegoederenproducent en -verkoper die is genoteerd aan de Parijse beurs. De verkoop gebeurt via algemene winkels (wholesale) en eigen winkels (retail).
Het assortiment is divers en bestaat uit mode (kleding en leerproducten, inclusief tassen) met 35% van de omzet, wijn en sterke drank (cognac) met 12%, parfums en cosmetica met 12% en horloges en sieraden met 10%. Het bedrijf heeft ook verkooppunten op vliegvelden en in passagiersschepen (selective retailing) met 30% van de omzet.
De marge op de producten is met 20% hoog. De jaaromzet van €40 mrd wordt vooral behaald in Azië (35%), de VS (25%) en Europa (30%). LVMH heeft een grootaandeelhouder in Groupe Arnault. Die is tevens grootaandeelhouder in Dior.
De normalisatie van de omzetgroei biedt voor sommige luxegoederen perspectief, stelt de Franse vermogensbeheerder Carmignac.
Een prille goudproducent verwierf in vier jaar tijd drie aantrekkelijke projecten in Zuid-Amerika. Die zullen het familiebedrijf tegen 2028 jaarlijks ruim 500.000 troy ounce van het edelmetaal opleveren.
Het gaat van kwaad naar erger met luxegigant LVMH. In de eerste jaarhelft stagneerde de organische omzet, in het derde kwartaal is er zelfs sprake van een daling.