Luxedip LVMH nog niet achter de rug
Het grootste luxeconcern ter wereld laat een lichte verbetering zien in de cijfers, maar te weinig om het koersherstel van de voorbije maanden te ondersteunen.
LVMH, is een mondiaal opererende Franse luxegoederenproducent en -verkoper die is genoteerd aan de Parijse beurs. De verkoop gebeurt via algemene winkels (wholesale) en eigen winkels (retail).
Het assortiment is divers en bestaat uit mode (kleding en leerproducten, inclusief tassen) met 35% van de omzet, wijn en sterke drank (cognac) met 12%, parfums en cosmetica met 12% en horloges en sieraden met 10%. Het bedrijf heeft ook verkooppunten op vliegvelden en in passagiersschepen (selective retailing) met 30% van de omzet.
De marge op de producten is met 20% hoog. De jaaromzet van €40 mrd wordt vooral behaald in Azië (35%), de VS (25%) en Europa (30%). LVMH heeft een grootaandeelhouder in Groupe Arnault. Die is tevens grootaandeelhouder in Dior.
Het grootste luxeconcern ter wereld laat een lichte verbetering zien in de cijfers, maar te weinig om het koersherstel van de voorbije maanden te ondersteunen.
De Dividendportefeuille bereikte opnieuw een recordstand in aanloop naar het belangrijke Europese dividendseizoen. Wel zullen de Amerikaanse halfgeleideraandelen deze week een flink tik krijgen.
China blijft zijn stempel drukken op de resultaten van luxegoederenproducenten.