Nestlé | Wat te doen na de strategie-update?
Bij de capital markets day van 19 november presenteerde Nestlé haar strategische plannen.
Het Zwitserse Nestlé, genoteerd in Zürich, is ’s werelds grootste voeding- en drankproducent, met een jaaromzet van CHF92 mrd. Het bedrijf heeft een divers productenpakket. De divisie dranken (zoals koffie en ijsthee) is met een omzetaandeel van ruim 20% het grootst, gevolgd door zuivel en ijs met 17%. Daarna komen baby- en medische voeding (18%), kant-en-klaarmaaltijden en ingrediënten (15%), diervoeding (13%), zoetwaren (10%) en water (circa 8%).
Bij ijs is het Nederlands-Britse Unilever de grote concurrent, bij zuivel en voeding is dat het Franse Danone. Bij de maaltijden kent Nestlé dezelfde problemen als Coca-Cola en McDonald’s: een deel van de Amerikanen wil gezonder eten. Het omzetaandeel van Noord- en Zuid-Amerika bedraagt 30%, dat van Europa ongeveer 15%. De operationele marge bedraagt 15%.
Bij de capital markets day van 19 november presenteerde Nestlé haar strategische plannen.
Edelmetalen, bitcoin en een nieuwe toevoeging aan onze Offensieve portefeuille staan deze week centraal. Daarnaast voeren we één advieswijziging door.
In het adviezenoverzicht van deze week bespreken we sectoren die interessant zijn om in te beleggen sinds de overwinning van Trump in de Amerikaanse verkiezingen en belichten we diverse koopwaardige aandelen.