Updates

Aandelen Internationaal

Sanofi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Signify

Advies
houden
Aandelen Nederland

Besi

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Unilever

Advies
houden
Aandelen Nederland

AkzoNobel

Advies
houden
Aandelen Nederland

Allfunds

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Fagron

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Netflix

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Just Eat Takeaway

Advies
houden
Aandelen Nederland

Sligro Food Group

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

LVMH

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

Enel

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Iberdrola

Advies
houden
Aandelen Nederland

TomTom

Advies
houden
Aandelen Nederland

Van Lanschot Kempen

Advies
houden
Aandelen Internationaal

JPMorgan Chase

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

Avantium

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Danone

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Tesla

Advies
verkopen
Aandelen Internationaal

Allianz

Advies
houden
image description
Aandelen Internationaal , Stephen Hendriks

Sanofi

 Het Franse farmaconcern Sanofi (sanofi.com) heeft onderdelen waarvan de geschiedenis ver terug gaat, maar de echte contouren van het bedrijf werden pas in jaren zeventig zichtbaar. In 1970 ontstond het bedrijf Synthélabo en in 1973 Sanofi. Deze twee bedrijven fuseerden in 1999 tot het concern Sanofi-Synthélabo. In 2004 volgde de overname van de Frans-Duitse farmaceut Aventis, voor €54,5 mrd, en werd de naam van het bedrijf veranderd in Sanofi-Aventis. Zeven jaar later nam Sanofi-Aventis voor ruim $20 mrd het Amerikaanse Genzyme over. In dat jaar veranderde het concern de naam in Sanofi. Het bedrijf heeft drie hoofddivisies: Pharmaceuticals, Vaccins en Diergeneeskunde. Onder Pharmaceuticals valt niet alleen de verkoop van innovatieve en door patenten beschermde medicijnen, maar ook de verkoop van generieke medicijnen – goedkope versies van merkmedicijnen – en consumentenproducten, zoals pijnstillers en vitaminen. Pharmaceuticals is zowel in omzet als winst verreweg de belangrijkste divisie. Zo’n 81% van de omzet en de operationele winst komt voor rekening van deze divisie. Recent versterkte Sanofi het onderdeel Consumentenproducten en nam het afscheid van de diergeneeskundige activiteiten via een ruiltransactie met branchegenoot Boehringer Ingelheim. Sanofi behaalt een groter deel van de omzet in opkomende landen (32%) dan in West-Europa (22%). 

Sanofi

Artikelen