Updates

Aandelen Internationaal

Siemens

Advies
houden
Aandelen Internationaal

L'Oréal

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Enel

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
houden
Aandelen Nederland

OCI

Advies
houden
Aandelen Nederland

TKH

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aperam

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aalberts

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Euronext

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Adyen

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Nestlé

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Amazon

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
houden
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Corbion

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Universal Music Group

Advies
houden

Updates

Aandelen Internationaal

Siemens

Advies
houden
Aandelen Internationaal

L'Oréal

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Enel

Advies
houden
Aandelen Nederland

ASML

Advies
kopen
Aandelen Nederland

ABN Amro

Advies
houden
Aandelen Nederland

OCI

Advies
houden
Aandelen Nederland

TKH

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aperam

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Aalberts

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Euronext

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Adyen

Advies
houden
Aandelen Internationaal

Nestlé

Advies
kopen
Aandelen Internationaal

Amazon

Advies
verkopen
Aandelen Nederland

ASMI

Advies
houden
Aandelen Nederland

Fugro º

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Corbion

Advies
kopen
Aandelen Nederland

Universal Music Group

Advies
houden

HSBC | Nieuwe topman LVMH kan bedrijf nog verder brengen

0 0 Leestijd ongeveer

Met het aantreden van Pietro Beccari als de nieuwe topman van LVMH zijn de verwachtingen hooggespannen. 

Louis Vuitton is niet alleen het grootse luxemerk ter wereld, het is ook het meest winstgevende merk van de sector. Voor dit jaar wordt de ebit-marge geschat op 52%. Het is dan ook het belangrijkste onderdeel van Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH). Het succes van het merk berust volgens HSBC op de combinatie van een consistente strategie gericht op innovatie en merkcultuur, die bewaakt wordt door uitstekende managers.

In de afgelopen drieëndertig jaar stonden er slechts twee mensen aan het roer van LVMH. Wijlen Yves Carcelle was tussen 1989 en 2012 de architect van het huidige winkelnetwerk en zijn opvolger Michael Burke zette een aantal innovatieve stappen, waardoor LVMH vorig jaar de omzetgrens van €20 mrd doorbrak.

Nieuwe topman

De nieuwe topman van LVMH, Pietro Beccari, komt over van Dior, waar onder zijn leiding de afgelopen vier jaar de omzet verviervoudigde naar €8,5 mrd en de marges verdubbelden tot circa 40%. Zijn eerste wapenfeit bij LVMH was de benoeming van de Amerikaanse artiest en (muziek)producer Pharrell Williams als ontwerpdirecteur voor mannenmode.

HSBC denkt dat de wijziging aan de top zal resulteren in een aantal gedurfde vastgoedinvesteringen en creatieve projecten, die het merk blijven verankeren als de onbetwiste leider in de sector. HSBC rekent voor 2023 op een organische omzetgroei van 16% en een verbetering van de ebit-marge met 120 basispunten tot 27,8%. Vervolgens groeit de omzet in 2024 met 10% en stijgt de ebit-marge met negentig basispunten tot 28,7%.

LVMH blijft koopwaardig

HSBC verwacht dat LVMH vervolgens in 2026 de omzetgrens van €30 mrd nadert. De analisten hebben daarom het koopadvies voor het aandeel herhaald, bij een koersdoel van €999.

Alert

Selecteer de onderwerpen waarover u een Beleggers Belangen alert wilt ontvangen. Uw selectie wordt direct bewaard en kunt u op ieder moment zelf aanpassen.