Adidas | Diverse analisten verhogen koersdoel
Adidas gaat de komende jaren meer dan €1 mrd investeren in zijn digitale transformatie, om zo in 2025 de online omzet te hebben verdubbeld tot €9 mrd. E-commerce moet tegen die tijd 40% van de totale omzet genereren en de winstmarge verbeteren naar 12-14%. Over 2019 bedroeg de winstmarge nog 11,3%. Credit Suisse vindt de doelstellingen ambitieus en de vooruitzichten op lange termijn sterk. Het koersdoel gaat van €295 naar €305 met daarbij een houdadvies.
Hoewel UBS de margedoelstellingen voorzichtig vindt, ligt de nadruk volgens deze bank op het winnen van marktaandeel. De analisten hebben het koersdoel voor Adidas met €20 verhoogd naar €358 en hanteren een koopadvies.
Aandeel Adidas op kopen
Goldmans Sachs heeft eveneens een koopadvies voor Adidas en verhoogde het koersdoel van €325 naar €335. Deze zakenbank verwachten dat de winstgevendheid de komende jaren gemiddeld 13,5% zal bedragen zodra het bedrijf overschakelt op een ‘direct-to-consumer’ bedrijfsmodel.